Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

Η Εθνική Φρουρά της Ουκρανίας θα λάβει 74 BTR-4



Η τρίτη παρτίδα των BTR-4Ε, πριν την αποτυχημένη αποστολή στο ΙράκΗ νεοσύστατη Εθνική Φρουρά της Ουκρανίας θα λάβει σύντομα 74 νέα τροχοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, ανέφερε σε ανακοίνωση στις 2 Απριλίου 2014 ο αμυντικός όμιλος Ukroboronprom.
Η Εθνική Φρουρά δημιουργήθηκε από την Ουκρανία στις αρχές Μαρτίου για την αντιμετώπιση της κρίσης στην Κριμαία και την επακόλουθηκ ρίση με τη Ρωσία. Έχει αναφερθεί ότι έχει ως στόχο μια δύναμη 60.000 ανδρών, σε μεγάλο βαθμό από εφέδρους , και υποστηρίζεται από έναν αμυντικό προϋπολογισμό ύψους 700 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση Ukroboronprom , η Εθνική Φρουρά θα λάβει σύντομα 74 από τα 100 προγραμματισμένα οχήματα που κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της KMDB στο Χάρκοβο.
Από το σύνολο αυτό, 58 θα είναι BTR-4 (8x8) τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (APC) σε τέσσερις εκδόσεις: 41 BTR-4E, 7 BTR-4K, 2 BTR-4KSh και 8 ΒΜΜ-4S. Ωστόσο, μόνο 42 από αυτά είναι επί του παρόντος πλήρως εξοπλισμένα και «ετοιμοπόλεμα» (29 BTR-4E, 5 BTR-4K, 2 BTR-4KSh και 6 ΒΜΜ-4S), σημειώνεται στο ανακοινωθέν της Ukroboronprom.
Το BTR-4 είναι το νεότερο 8x8 τεθωρακισμένο όχημα της Ουκρανίας, το πρώτο πρωτότυπο του οποίου παρουσιάστηκε το 2006. Το 19 τόνων όχημα διαθέτει ένα πλήρωμα τριών ατόμων και μπορεί να μεταφέρει εννέα οπλίτες. Είναι συνήθως εξοπλισμένο με τον πύργο BM-7 Parus με ένα 30 χιλιοστών πυροβόλο ZTM-1, ένα ομοαξονικό πολυβόλο 7,62 χιλιοστών, και μια εξέδρα δύο κατευθυνόμενα αντιαρματικά όπλα.
Επιπλέον, η Εθνική Φρουρά θα παραλάβει 5 BTR-3E 8x8, 10 BTR-80 8x8 και 1 BTR-70DI. Αυτά τα οχήματα είναι σήμερα στο αποθεματικό ή πρόκειται να ανακαινιστούν σε εργοστάσια στο Κίεβο και αλλού.
«Αυτή η τεχνολογία θα ενισχύσει σημαντικά τις δυνατότητες μάχης των μονάδων της Εθνικής Φρουράς της Ουκρανίας», δήλωσε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής του ομίλου Ukroboronprom Γιούρι Τερετσένκο.
Η κυβέρνηση στο Κίεβο είναι πρόθυμη να ενισχύσει την Εθνική Φρουρά με νέο εξοπλισμό – όπως σε διαφορετική περίπτωση παραμένει ουσιαστικά μια δύναμη μόνο στα χαρτιά.
Μέχρι σήμερα, η Ουκρανία είναι γνωστό ότι έχει παραγγείλει 10 οχήματα BTR-4, και ο μόνος γνωστός εξαγωγικός πελάτης του συγκεκριμένου τύπου είναι το Ιράκ, το οποίο αρχικά το 2009 παρήγγειλε 420 οχήματα το 2009 για 457,5 εκατομμύρια δολάρια, αργότερα άρχισε να σκέφτεται την ακύρωση της συμφωνίας.
Το Ιράκ όμως παραπονέθηκε για την ποιότητα των BTR-4 που έχει λάβει, λόγω τεχνικών θεμάτων που αναφέρθηκαν να έχουν εντοπιστεί στην πρώτη παρτίδα των οχημάτων, μεταξύ άλλων με το πυροβόλο ZTM-1. Τα θέματα αυτά ήταν να επιλυθούν, και ακολούθησε μια δεύτερη παρτίδα των οχημάτων.
Ωστόσο, η τρίτη παρτίδα, περίπου 40 οχήματα, επεστράφη στην Ουκρανία μετά την ανακάλυψη ρωγμών στο όχημα. Δεδομένης της ομοιότητας του αριθμού των BTR-4 που επέστρεψε το Ιράκ, φαίνεται πιθανό ότι τα οχήματα που προορίζονται για την Εθνική Φρουρά της Ουκρανίας προέρχονται από την παρτίδα που επέστρεψε στην Ουκρανία. Η ετοιμότητα των οχημάτων προς παράδοση φαίνεται να επιβεβαιώνει αυτή την υπόθεση, όπως υπό κανονικές συνθήκες απαιτούνται περίπου δύο χρόνια για ένα ετοιμοπαράδοτο BTR-4, από την παραγγελία μέχρι την τελική αποδοχή. Με τον τύπο του οχήματος να είναι στην μαζική παραγωγή μόνο για το Ιράκ, είναι πολύ πιθανό ότι τα οχήματα είτε προέρχονται από μια μελλοντική παρτίδα της ιρακινής παραγγελίας, ή – πιο πιθανό – από αυτά που επέστρεψε το Ιράκ πίσω.
Επιπλέον, οι ονομασίες των παραλλαγών BTR-4 που ανέφερε η Ukroboronprom ταιριάζουν με τις παραλλαγές που παραγγέλλθηκαν από το Ιράκ. Ειδικότερα, η χρήση της ονομασίας BTR-4E είναι για την εξαγωγική έκδοση των BTR-4, και φαίνεται να επιβεβαιώνει ότι τα οχήματα αυτά αρχικά προοριζόταν για εξαγωγή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου